fredag den 12. oktober 2012

En rolig plet på Amager.

Efter Liam havde været til lægen, skulle han sove. Jeg ville gerne have, at han skulle sove i barnevognen, da han sover bedst ude i den friske luft. 
Vi gik derfor en tur på kirkegården med ham. Der er en masse brosten i starten af kirkegården, der gør Liam falder i søvn med det samme:) 

Jeg kan rigtig godt lide, at gå rundt på kirkegården. Der er en helt speciel ro over det sted, selvom man kan høre trafik og larm. Jeg bliver helt afslappet og går og kigger på de flotte gravsteder og naturen. 
Da jeg var gravid, gik jeg på kirkegården og kiggede efter navne. Selvom jeg ikke endte med nogle af de navne der var, så kigger jeg stadig efter navne som eventuelt er værd at gemme. 

Jeg har endnu ikke oplevet at miste en til døden, som jeg var rigtig tæt med, så kan ikke helt sætte mig ind i sorgen som de stakkels efterladte må føle. Jeg mistede min pap morfar for få år siden, og selvom jeg kun få ham et par gange om året, gjorde det så ondt dybt i mit hjerte. 
Så i dag en helt ny gravplads til en dreng der blev 12 år gammel.... kom til at knibe en tårer. Det har nok noget, af gøre med jeg lige er blevet mor, at det røre mig så meget. De havde lavet en rigtig flot gravplads til den lille dreng. Ville rigtig gerne vise et billede, men vil respektere at det er familiens sted, så i får et par billeder fra selve kirkegården, så i kan se hvor hyggelig den er. 
Mange ser en kirkegård som noget uhyggeligt, men jeg ser det mere som et hyggeligt sted fyldt med sjæl, minder og kærlighed. 

I næste uge vil der komme en beretning fra min veninde, om hvordan det er at miste en forældre i en ung alder, håber i vil læse med. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar